Popular Tags

Articles Category

Κοινές τεχνικές αναζήτησης στο Google

Όταν πρόκειται να αναζητήσουμε πληροφορίες στο Internet, το πρώτο site που θα σκεφτούμε είναι σίγουρα το Google. Χωρίς αμφιβολία η Google είναι η μηχανή αναζήτησης που δίνει στους χρήστες του Διαδικτύου τα πιο συναφή αποτελέσματα για κάθε ερώτημα. Στις περισσότερες περιπτώσεις είμαστε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα, αλλά μερικές φορές αυτά δεν είναι τα αναμενόμενα. Αυτό οφείλεται συνήθως στο ότι το ερώτημα αναζήτησης που πληκτρολογούμε είναι ασαφές, με αποτέλεσμα η μηχανή αναζήτησης να μην αντιλαμβάνεται τι ακριβώς αναζητάμε.

Για να βελτιωθούν λοιπόν οι αναζητήσεις στη Google και να έχουν καλύτερα και με περισσότερη συνάφεια αποτελέσματα, παραθέτουμε παρακάτω κάποια πολύ χρήσιμα τεχνάσματα και τεχνικές. Πιστεύουμε ότι θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε πιο ακριβή αποτελέσματα στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα. Ελπίζω ότι θα βρείτε αυτό το άρθρο ευεργετικό.

Χρησιμοποιώντας το Google.com για να λάβουμε όλες τις τελευταίες λειτουργίες

To Google είναι διαθέσιμο σε πολλές εκδόσεις και για συγκεκριμένες χώρες, όπως το Google.com, Google.co.uk, Google.gr, Google.de, κλπ. Για να έχουμε λοιπόν όλες τις λειτουργίες αναζήτησης στη διάθεσή μας, συνιστάται  να χρησιμοποιείται το Google.com, καθώς αυτή η έκδοση λαμβάνει πάντα τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις και υποστηρίζει όλες τις  τελευταίες τεχνικές αναζήτησης.

Όταν κάνουμε αναζήτηση "www.google.com" στη γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησης στο Web (Chrome, Firefox κλπ), συνήθως γίνεται ανακατεύθυνση στην έκδοση του Google της χώρας που βρισκόμαστε, στην προκειμένη περίπτωση στο google.gr. Ωστόσο, μπορούμε απλά να γράψουμε  ‘’www.google.com/ncr’’. Το ‘’ncr’’ σημαίνει ‘’no country redirect’’ (χωρίς ανακατεύθυνση χώρας), και θα ανοίξει το Google.com.

Διατηρούμε την αναζήτηση μικρή και απλή

Το Λιγότερο είναι περισσότερο. Πληκτρολογούμε πάντα τις πιο σχετικές και σημαντικές λέξεις-κλειδιά, στη συνέχεια κρατάμε την αναζήτηση όσο πιο σύντομη γίνεται, ώστε η μηχανή αναζήτησης να μπορεί να επιστρέψει με περισσότερα αποτελέσματα. Προσπαθούμε ως εκ τούτου να αποφύγουμε την αναζήτηση ερωτήματος σε μεγάλη πρόταση, καθώς θα προκαλέσει σύγχυση στη μηχανή αναζήτησης, η οποία θα επιστρέψει άσχετα και πολύ περιορισμένα αποτελέσματα.

Για παράδειγμα: η αναζήτηση 'μεγαλύτερη χώρα' είναι καλύτερη από το  «Ποια είναι η μεγαλύτερη χώρα στον κόσμο».

Πλεονάζοντα πράγματα στο ερώτημά σας αναζήτησης

Το Google είναι σε θέση να φροντίσει τα τυπογραφικά μας λάθη και άλλα περιττά πράγματα στο ερώτημα αναζήτησης. Επομένως, τα ακόλουθα πράγματα μπορούν να αγνοηθούν κατά την πληκτρολόγηση του ερωτήματος αναζήτησης:

Θήκες επιστολών (κεφαλαία ή πεζά), ορθογραφία, σημεία στίξης (?!) και ειδικοί χαρακτήρες (() + -).

Χρησιμοποιώντας Boolean συνδέσεις στον όρο αναζήτησης

Με την προσθήκη συνδέσεων Boolean στο ερώτημα αναζήτησης θα μπορούμε να κάνουμε πιο σύνθετες και εστιασμένες αναζητήσεις.

Αναζήτηση με μπαλαντέρ (γνωρίζουμε τις δύο από τις τρεις λέξεις).

Τοποθετούμε ένα * στην φράση αναζήτησης.

Παράδειγμα, "μεγαλύτερο * στον κόσμο" (Biggest * in the world)

Προσθέτουμε το σύμβολο συν ‘’+’’ πριν από μια λέξη για να δούμε κάθε λέξη χωριστά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Παράδειγμα: seo + google + blog

Τοποθετούμε ένα μείον ‘’-‘’ πριν από μια λέξη για να αποκλείσουμε τη συγκεκριμένη λέξη από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Παράδειγμα: εκπαιδευτικά σεμινάρια σχεδιασμού ιστοσελίδων - πληρωμένα

Το Google θα επιστρέψει με αποτελέσματα για δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα σχεδίασης ιστοσελίδων.

Συμπεριλαμβάνουμε τα εισαγωγικά "'' για να αναζητήσουμε διαδοχικά λέξεις μιας φράσης.

Παράδειγμα: "βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης"

Ομοίως, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την παύλα ‘’-‘’ για να αντικαταστήσουμε  τα εισαγωγικά για τα ίδια αποτελέσματα.

Παράδειγμα: βελτιστοποίηση - μηχανών - αναζήτησης

Βάζουμε το ‘’and’’ ανάμεσα σε δύο λέξεις /φράσεις και το Google θα επιστρέψει με αποτελέσματα που περιέχουν αυτές τις λέξεις /φράσεις.

Παράδειγμα: Σημείωση iphone and γαλαξίας

Συμπεριλαμβάνουμε το "not" στον όρο αναζήτησης για να εξαλείψουμε μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Παράδειγμα: Γιάννης Πάριος not τραγουδιστής

Τοποθετούμε ‘’or’’ μεταξύ δύο λέξεων /φράσεων στο ερώτημα αναζήτησης και θα λάβουμε τα αποτελέσματα που περιέχουν μία ή και τις δύο από αυτές τις λέξεις /φράσεις.

Παράδειγμα: ο Steve Jobs or ο Bill Gates

 Χρησιμοποιώντας τεχνικές για αναζήτηση στα κοινωνικά δίκτυα

Όσον αφορά την αναζήτηση περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα, δίνεται η δυνατότητα από το Google της αναζήτηση προφίλ, σελίδων και περιεχομένου με εύκολο τρόπο ως εξής:

Προσθέτοντας το ‘’+’’ πριν το όνομα του προφίλ, επιτρέπεται η αναζήτηση στα προφίλ της σελίδας του Google Plus.

Παράδειγμα:

+ ‘’Όνομα προφίλ’’

π.χ. + quertime

Προσθέτοντας το ‘’#’’ πριν από μια λέξη, μπορούμε να κάνουμε αναζήτηση για hashtags στο Twitter, στο Google Plus και σε άλλους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.

Παράδειγμα:

#selfie

Ή μπορείτε να προσθέσετε το ‘’@’’ πριν το όνομα ενός ατόμου για να αναζητήσουμε τους κοινωνικούς λογαριασμούς του/της.

Παράδειγμα:

@ ‘’Όνομα του ατόμου’’,   π.χ. @ jules

Χρησιμοποιώντας τις τεχνικές προηγμένης αναζήτησης του Google

Αν εξακολουθούμε να μην μπορούμε να βρούμε τις πληροφορίες που θέλουμε, μπορούμε να δοκιμάσουμε την προηγμένη αναζήτηση Google (https://www.google.com/advanced_search) για πιο λεπτομερή αναζήτηση. Σε αυτή τη φόρμα αναζήτησης, μπορεί κανείς να αναζητήσει καλύτερα ιστοσελίδες με συγκεκριμένες λέξεις. Επιπλέον, μπορεί να περιορίσει τα αποτελέσματα επιλέγοντας τη γλώσσα, την περιοχή, τον τύπο αρχείου, τον τύπο χρήσης, κλπ.

 

Καλό γκουγκλάρισμα